Sos de caramel





          Pot să fac un anunț oficial: m-am îndrăgostit până peste cap de sosul de caramel! Da, aș pune caramel și în ciorbă și în apa pe care o beau, ha! Nu era așa în vogă pentru mine caramelul și cred că asta se întamplă din cauză că în trecut, când am intrat cu primii pași în bucătărie, m-am apucat de făcut sos de caramel. Mi se părea chiar ceva banal! L-am făcut prima dată praf, amărui, iaaaaac! A doua oară la fel... am spus ca în viața mea nu mai pun gura pe caramel și nici nu mai fac! Ei bine, recent făcusem o înghețată de vanilie și atât de mult îi lipsea caramelul încât m-am gândit  să-mi iau inima în dinți și să fac din nou sosul! De atunci, povestea noastră de dragoste a înflorit și după cum am spus și mai sus, pun caramel în tot ceea ce mănânc. Pe bune acum, dacă sunteți în situația în care am fost și eu, acea situație în care sosul de caramel nu iese nicicum, aveți încredere în rețeta mea de astăzi și sigur mă veți iubi! Adică, veți iubi rețeta și caramelul, bineînțeles...  
       



Ingrediente:




300g zahăr
300ml apă
1 ou
3 linguri zahăr
3 linguri făină
150g unt

          Într-o cratiță cu fundul dublu punem zahărul (300g) la caramelizat pe foc mic. Atenție să nu scăpați din ochi zahărul, deoarece se arde ușor! Acesta nu trebuie să aibă o culoare foarte închisă, deoarece va avea gust amar.


                  Adăugăm apa (atenție la explozie ha!) și lăsăm să fiarbă.
         Lăsăm amestecul să se răcească complet.
         Separat, amestecăm oul, zahărul (cele 3 linguri) și făina.

         Punem din nou pe foc mic zahărul caramelizat și răcit, împreună cu amestecul de mai sus. Amestecăm continuu. până când amestecul s-a îngroșat.

         Oprim focul și punem untul tăiat cubulețe, amestecând energic.

        Lăsăm sosul la răcit apoi îl depozităm într-un borcănel. Așteptăm cât mai puțin momentul în care îl vom folosi ha!









You Might Also Like

6 $type={blogger}