Găluște cu prune

          Îți spun sincer că nu mi-au plăcut niciodată găluștele cu prune. Nici nu-m amintesc bine dacă am mâncat vreodată ca să pot spune că nu-mi plac ha. Am unele perioade în care dacă eu pregătesc ceva de mâncare ce în mod normal nu aș mânca, parcă mi se face poftă. Ai pățit vreodată așa? Probabil procesul de preparare, cum vezi ce pui și mai guști una, alta, te face să îți fie poftă sau sunt eu puțin ciudată ha! Am pățit destul de des să încep să am poftă pe mâncăruri pe care nu aveam deloc. Cred că trebuie să încep să fac răcituri, pentru că nu ne putem împăca! Iac!
         Mă supără tare că a trecut vara... în primul rând, pentru că îmi place căldura și în al doilea rând, pentru că începe să se întunece repede și eu nu mai pot să fac poze mâncării. CE CHIN! M-am apucat de găluște dupămasa și a început să se însereze. Le-am lăsat bilet alor mei să nu mănânce din găluște până mâine, să apuc să le fac poze pe zi, dar îți dai seama ce mult au luat în seamă biletul meu. Dar la ce bune au fost, nici nu-i condamn!



Ingrediente:
6 cartofi
250g făină
3 ouă
100g griș
sare

Ingrediente pesmet prajit:
300g pesmet
100ml ulei
1 cană de lapte
zahăr


         Punem uleiul la încins. Adăugăm pesmetul și amestecăm bine. Lăsăm pesmetul la prăjit până când capătă o culoare arămie.

              
         Acum adăugăm zahăr. Îmi place să opresc focul și apoi să pun zahărul, îi oferă acel gust aparte, de dulce cu zahăr tos, pe care îl simți atunci când mesteci. Mi se pare că acesta este farmecul găluștelor cu prune, să simti zahărul netopit! Yuum!

         Găluște:  Spălăm și punem cartofii la fiert. Îi curățăm de coajă și îi pisăm ca pentru piure.
           Punem apoi ouăle bătute, făina, grișul și sarea. Aluatul va ieși unul lipicios, dar așa trebuie să fie. Dacă ne umezim mâinile cu apă, se formează ușor bilele. Ajunge făina, crede-mă, pentru că dacă pui mai multă vor ieși tari găluștele.

         Spălăm și tăiem prunele în jumătate. Ne umezim mâinile cu apă și formăm biluțe cu câte jumătate de prună înăuntru. Puteți să puneți zahăr peste prune, eu câteodată pun, câteodată nu. Depinde de prune.

        Așezăm găluștele pe masa unsă cu ulei și punem apă la fiert într-un vas încăpător. Când fierbe apa, punem găluștele, nu multe deodată. Ele vor sta la fund, apoi când sunt fierte se vor ridica la suprafață.
         Le scoatem, le scurgem de apă și le tăvălim prin pesmetul prăjit.
         O nebunie, nu?



You Might Also Like

0 $type={blogger}