Ciorbă de burechițe

 


        Da, știu, șod cuvântul „burechițe”, dar astăzi îți prezint o rețetă nemaipomenit de delicioasă pentru o ciorbă mai specială! Burechițele sunt găluște din aluat de tăiței umplute cu carne. Deja parcă începi să fii mai curioasă, corect? Te invit să citești rețeta de astăzi și să încerci și tu să prepari acestă ciorbă delicioasă.



Ingrediente aluat:
1 ou
100g făină
sare

Ingrediente umplutura:
300g carne tocată de pui
1 ceapă mică
pătrunjel, sare, piper, boia iute

Ingrediente ciroba:
1 ardei gras roșu
1 ceapă mare
2 morcovi
țelină rădăcină (o bucată cât pumnul)
400g roșii tăiate cuburi (conservă)
2 frunze de dafin
sare, piper, cimbru, leuștean
3 linguri smântână 20% grăsime
1 gălbenuș de ou


         Frământăm un aluat elastic din oul bătut cu puțină sare și făina adăugată treptat. Lăsăm aluatul la odihnit, acoperit, 30 min.


                        Pentru umplutură amestecăm carnea cu condimentele și ceapa tocată fin.
                       Aluatul îl întindem într-o foaie foarte subțire, îl tăiem în dreptunghiuri mici (mie mi-au ieșit 20 buc.) și punem o linguriță din compoziția cu carne pe fiecare. Le puteți împături cum vreți, mie mi-a plăcut să le fac sub forma unor pernuțe cu marginile aplatizate cu ajutorul unei furculițe.


              Lăsăm deoparte găluștele și ne ocupăm de ciorbă. Toate legumele (în afară de roșii) le-am tăiat mărunt și le-am călit 1-2 minute, în puțin ulei, la foc tare. Am adăugat 2.5L apă și am lăsat să fiarbă, la foc mic, 5-6 minute (fierbeți legumele în funcție de cum vă plac: mai moi sau mai crocante). 

         Am adăugat roșiile, condimentele și am mai lăsat pe foc câteva minute. Când adăugăm găluștele focul trebuie să fie mare și ciorba să clocotească. Punem găluștele și le lăsăm să clocotească câteva minute. Testăm o gălușcă să vedem dacă este fiartă carnea din interior (carnea de pui se fierbe repede).



         Oprim focul și separat, amestecăm smântâna cu gălbenușul de ou. Luăm cu polonicul ciorbă din oală și o adăugăm peste smântână. Amestecăm cu un tel și repetăm pașii de 2-3 ori (până când amestecul cu smântână este omogen și lichid). Punem smântâna peste ciorbă și presărăm leuștean proaspăt.




         Poftă bună!







You Might Also Like

0 $type={blogger}