Laște cu ulei de semințe de dovleac



         Noi le spunem „turcele”, alții le spun „laște” sau „surcele”, dar ce mai contează cum se numesc când este vorba aici doar despre cât de gustoase sunt? Am crescut cu această mâncare absolut delicioasă, era una dintre mâncărurile cu care mă aștepta bunica mea la țară. Cum s-au schimbat lucrurile și acum am ajuns să aștept eu pe alții cu mâncarea pe care o făcea bunica mea... asta nu mă face bunică, nu? Sunt un fel de paste de casă și pot fi înlocuite și cu pastele cumpărate, dar se simte diferența. Am observat că foarte mulți nu ați auzit de așa ceva și cred că sună puțin ciudat „ulei de semințe de dovleac”, dar crede-mă, este nemaipomenit de bun! Știi doar că mă prezint doar cu lucruri de calitate... ce zici, încerci?

Ingrediente:
1kg făină
3 ouă
400 ml apă călduță
sare
ulei de semințe de dovleac

        Bineînțeles că am pus făina, ouăle bătute, apa și sarea în mașina pentru frământat și m-am apucat de curățenie pâna una, alta, ha! Dacă ești harnică și frămânți cu mâna, pune făina într-un castron mare, lăsând un cuibuşor în mijloc. În cuibuşor punem cele 3 ouă bătute şi puțină sare. Amestecăm uşor făina cu ouale, adăugând treptat şi apa călduță. Turnăm apa câte puțin, până ce compoziția se leaga şi obținem un aluat omogen pe care îl frământăm (mai adăugaţi şi făină la nevoie). 

       Aluatul îl împărțim în 4 (sau în câte bile doriți, cum vă este mai uşor). Întindem pe rând fiecare bilă într-o foaie subțire. Eu am mai împărțit în jumătate din nou fiecare bilă din cele 4 și am trecut aluatul prin mașina de făcut paste, pâna la treapta 3.




       Tăiem apoi laşte şi mai mari şi mai mici şi mai late şi mai înguste, ahaha! Deci tăiem laştele în funcție de răbdare, în fâşii late şi lungi.

       Laştele le întindem pe o foaie mare (sau hârtie de copt) şi le lăsăm la uscat peste noapte sau dacă sunteți nerăbdători ca şi mine, le lăsăm la uscat măcar 2-3 ore.   

       Punem într-un vas încăpător multă apă la fiert împreună cu o lingură de sare şi când fierbe, adăugăm laştele şi le lăsăm la fiert. Este important să amestecăm des, să nu se lipească laștele. 
        Le scurgem de apă şi le întindem pe masă să se usuce bine de apa rămasă.  
        Şi, în sfârşit, le servim alături de uleiul de semințe de dovleac şi puțină sare!  













You Might Also Like

0 $type={blogger}