Doboș

        Păi dacă tot e weekend, să fie unul dulce, pufos, ciocolatos și plin de răsfăț, exact ca Doboșul meu de astăzi! Este fără dar și poate unul dintre deserturile mele preferate, dar recunosc că nu am întotdeauna răbdare să îl pregătesc din cauză că trebuie coapte multe blatuti separat și mi se pare o povară. Dar și când ma prinde pofta și cheful, apăi fac un Doboș de te dă pe spate, nu glumă! Iată și rețeta mea pentru un Doboș cum toată lumea își dorește: nici prea uscat, nici prea cremos!



Ingrediene blat (9 buc.):
8 ouă
200g zahăr
150g făină
85g unt topit

Ingrediente crema:
3 ouă
150g zahăr
1 budincă de ciocolată
200g ciocolată
100ml frișcă lichidă
200g unt

Ingrediente glazura:
10g gelatină granulată
140ml apă
120ml frișcă lichidă
180g zahăr
70g cacao

        Blat: Separăm albușurile de gălbenușuri. Mixăm spumă tare albușurile. Adăugăm zahărul și continuăm mixarea până când spuma stă băț.
        Adăugăm untul topit și gălbenușurile. După ce s-au omogenizat toate ingredientele, punem făina și amestecăm cu o spatulă, cu mișcari ample, de jos în sus.
        Am folosit o tavă cu diametru de aprox. 22cm și am pus un polonic din aluat (pe hârtia de copt unsă cu ulei) pentru fiecare foaie.


        Am copt fiecare foaie pentru aprox. 10 minute, la foc mic, în cuptorul preîncălzit.
        Crema: Pe baie de aburi punem ouăle, zahărul și praful de la budincă. Amestecăm și lăsăm pe aburi până când zahărul s-a topit și amestecul s-a îngroșat. Lăsăm la răcit.

       Separat, topim ciocolata împreună cu frișca la cuptorul cu microunde. 
*Vezi aici cum se topește ciocolata la microunde
        Amestecul de ouă îl mixăm aprox. 10 minute, până când obținem un amestec cremos. Turnăm ciocolata răcită puțin și continuăm mixarea.
         Adăugăm câte o bucată de unt moale și mixăm bine după fiecare adăugare.

         Glazura: Granulele de gelatină le turnăm într-o ceașcă și punem apă rece peste, cât să le acopere. Lăsăm la umflat.
        Apa, frișca, zahărul și cacaua le punem pe foc și din momentul în care începe să fiarbă, mai lăsăm pe foc 5-6 minute.
         Punem gelatina umflată și solidă în glazură și amestecăm energic (gelatina se va topi în amestecul fierbinte). Lăsăm puțin la răcit apoi turnăm glazura peste prăjitură.
         Am decorat tortul cu o cremă făcută din glazura rămasă amestecată cu frișcă bătută, bomboane din caramel și bucăți de ciocolată. O nebunie!























You Might Also Like

0 $type={blogger}