Varză a la Cluj

          Habar n-am cât din rețeta tradițională am respectat sau nu, însă stratul de varză călită, carne tocată cu sos, orez fiert și smântână, toate date la cuptor, dau naștere unui fel de mâncare absolut delicios! Unii le mai numesc și sarmale împrăștiate, dar mă știi, nu-mi pasă câtuși de puțin ce denumire are o mâncare sau cum se prepară ca la carte. Vreau doar să știu că-i gustoasă! Momentan îmi plâng amarul, ne-am întors acasă și scriind rețeta am realizat că mi-e dor de Tenerife, dar și de varza asta pe care o făcusem săptămâna trecută.... ce soartă crudă!


Ingrediente orez:
250g orez
900ml apă
sare

Ingrediente varza calita:

1 ceapă
1,3 kg varză albă
sare, piper


Ingrediente carne:

2 cepe
500g carne tocată
5 linguri pastă de tomateâ
2 linguri sos Barbecue
cimbru, sare, piper, boia
4-5 linguri smântână cu 23% grăsime


         
           Orez: În două linguri de ulei, călim câteva minute orezul. Punem apa și lăsăm să înceapă a fierbe.
            Punem sare, acoperim vasul cu un capac și lăsăm să fiarbă 16-17 minute, amestecând din când în când.

          
       Varză: Tocăm mărunt ceapa și tăiem felii subțiri varza.
       Punem un pahar cu apă peste și călim varza pe foc mic câteva minute. Când a scăzut apa, mai adăugăm jumătate de pahar cu apă, punem sare, piper, acoperim vasul cu un capac și lăsăm varza la călit până când se înmoaie.

           
          Carnea: Tocăm ceapa mărunt și o călim în 2 linguri de ulei.
          Punem carnea tocată și o gătim până când își schimbă culoarea.
          Adăugăm pasta de tomate, sosul Barbecue, condimentele și mai lăsăm pe foc mic 5-6 minute.

         Într-un vas termorezistent întindem varza, acoperim cu stratul din carne tocată, apoi cu un strat din orez. Întindem 4-5 linguri de smântână pe deasupra și dăm la cuptor, la 180 de grade, pentru o oră.






        O nebunie, nu?



You Might Also Like

0 $type={blogger}