Lasagna

         Doamne, da lasagna de casă-i o nebunie curată! Crede-mă că e o diferență mare de gust, în sensul bun, atunci când o pregătești acasă. Pe lângă faptul că sosul cu carne și sosul Bechamel au un gust atât de bun, să faci și foile de lasagna în casă deja te trimite în al nouălea cer! Poate pare puțin complicat când citești rețeta sau poate ți se pare dificil să pregătești foile acasă, dar dacă citești cu atenție vei observa că e super ușor: frămânți, întinzi, porționezi și le fierbi 2 minute. Oricum dacă nu mă crezi, poți să încerci, doar că te voi ruga să mă chemi și pe mine în vizită că nu mă pot sătura deloc de lasagna... de cea din comerț mă pot lipsi, dar de cea pregătită acasă mă leagă ceva!


Ingrediente foi:
300g făină
3 ouă
sare

Ingrediente sos cu carne:
3 cepe
2 morcovi
500g carne tocată
800g roșii decojite 
2 linguri pastă de tomate
1 linguriță muștar
2 linguri ketchup
usturoi
sare, piper, chilli, cimbru, oregano, pătrunjel, busuioc

Ingrediente sos Bechamel:
100g unt
3 linguri făină
500ml lapte
sare, piper
cașcaval
mozzarella

         Foi:  Din ingredientele pentru foi frământăm un aluat elastic.
         Îl împărțim în 2 bucăți.

         Întindem 2 foi subțiri și tăiem foi dreptunghiulare ( mie mi-au ieșit aprox. 23 de bucăți, 14x10cm). Nu contează deloc forma lor, nu trebuie să le măsori pe toate. În tavă vin suprapuse și nu se mai observă nimic, deci nu-ți bate capul prea tare!

         Lăsăm foile pe masa înfăinată, la uscat, 30 de minute.
         Punem apă la fiert. Înainte de a introduce foile în apa care fierbe, le-am mai întins puțin cu sucitorul. Am fiert 2 minute foile (câte 4-5 deodată) și apoi le-am clătit cu apă rece și le-am lăsat la scurs (exact cum procedăm și cu pastele).

        Sos cu carne: Tocăm ceapa și morcovii și îi punem la călit. Când morcovul s-a înmuiat, adăugăm carnea și o lăsăm la gătit până își schimbă culoarea.

        Adăugăm roșiile, pasta de tomate, muștar și ketchup. Lăsăm să fiarbă 5-6 minute, la foc mic.
       Condimentăm cu usturoi, sare, piper, chilli, cimbru, oregano, pătrunjel și busuioc și mai lăsăm pe foc 3-4 minute.



        Sos Bechamel: topim untul pe foc mic. Punem făina și amestecăm rapid cu un tel să nu se formeze cocoloașe. Adăugăm laptele, sarea și piperul și lăsăm să fiarbă, amestecând continuu, până când se îngroașă.

         Într-un vas termorezistent punem puțin sos alb (Bechamel), formăm primul strat din foile fierte, punem sos cu carne, sos alb, cașcaval și acoperim cu alt strat de foi fierte. Continuăm așa în funcție de câte straturi dorim să obținem (păstram câteva linguri de sos alb pentru final). Peste ultimul strat format din foi punem sos alb, cașacaval și felii de mozzarella.
* Mie mi-au rămas câteva foi pe care le-am tăiat felii mai mici și le-am mâncat cu sosul rămas. Absolut delicios!


        Lăsăm lasagna la cuptor, la 200 de grade, pentru aprox. 20-25 de minute sau până când cașcavalul s-a rumenit frumos pe deasupra.







You Might Also Like

0 $type={blogger}