Prăjitură cu foi de cacao și cremă de vanilie

            

           Nu știu dacă mă fac înțeleasă întotdeauna, dar uneori am impresia că nu pot exprima prin cuvinte cât de bună este fiecare rețetă. Îmi tot scriu ideile, apoi reformulez și parcă tot nu este destul! Ni s-a pus pata rău de tot pe ceva dulce și am dat peste o rețetă care merită repetată de cel puțin două ori pe zi! Prăjitura cu două foi de cacao, blat cu cocos și cremă de vanilie nu-ți va da pace niciodată... nu-mi pot aminti unde anume am găsit rețeta. Aș vrea tare mult să-i mulțumesc doamnei de la care am preluat-o, iar dacă o găsești tu cumva să-mi dai de știre. Musai să știe în ce boală m-a băgat! 

Ingrediente foi (23x23):
100g unt
100g zahăr pudră
200g făină
1 lingură cacao
jumătate de pliculeț praf de copt
2 linguri lapte

Ingrediente blat cocos:
4 albușuri
4 linguri zahăr
fulgi de cocos

Ingrediente crema:
4 gălbenușuri
2 linguri făină
150g zahăr
250ml lapte
250g unt
esență de vanilie

topping de ciocolată (pentru decor)


           
          Foi: amestecăm untul moale cu făina, praful de copt și zahărul pudră. Adăugăm cacaua și laptele și frământăm până când obținem un aluat omogen. Eu am pus toate ingredientele în mixer și am folosit paleta pentru aluat.
          Înfoliem aluatul și îl lăsăm 30 de minute la frigider.

          
          Blatul: În timp ce stă aluatul la frigider ne ocupăm de blat. Mixăm spumă tare albușurile cu puțină sare. Punem zahărul și continuăm mixarea până când spuma stă băț.
          Adăugăm 2-3 linguri de cocos și amestecăm cu o spatulă.

           Aluatul cu cacao îl împărțim în două bucăți egale. Întindem fiecare bucată într-o foaie cât tava Vom întinde fiecare foaie între două folii alimentare, pentru a fi mai ușor de transportat ( punem pe masă o bucată mai mare de folie în mijlocul căreia punem bucata de aluat, apoi o acoperim și cu sucitorul începem să întindem). Desprindem folia de deasupra foii și o transferăm ușor în tavă, cu partea fără folie în jos. Odată introdusă, vom dezlipi folia de pe foaia din tavă. Este un proces mai dificil, așa că dacă se rupe puțin foaia, se poate repara cu mâna.

             Turnăm blatul de cocos, apoi acoperim cu cealaltă foaie de cacao (la fel, întinsă între două folii transparente).

            Lăsăm la cuptor pentru 30 de minute, la 180 de grade.

        
         Crema: Pentru cremă vom mixa gălbenușurile și zahărul până când acestea își dublează volumul. Punem laptele, făina, vanilie și lăsăm pe foc mic, amestecând continuu, până când s-a îngroșat ca o budincă.
         Lăsăm la răcit. Separat, mixăm untul moale. Adăugăm câte o lingură din cremă și mixăm bine după fiecare adăugare.


        Întindem crema peste baltul răcit, decorăm cu topping de ciocolată și lăsăm la rece peste noapte.

       Ți-am zis că-i magnifică?




You Might Also Like

0 $type={blogger}