Prăjitură cu aluat de cookies și negresă ciocolatoasă


           Nu știu dacă ai fost la curent cu afirmațiile mele de pe instagram, dar făcusem zilele trecute o prăjitură tare bună, cu muultă ciocolată și cu ingrediente pe care le avem în casă întotdeauna. Am pierdut biletul pe care am notat ce și cât am pus. Nu l-am mai găsit nici în zi de azi și, de obicei, nu gătesc două rețete identice una dupa alta. Bine, la nevoie mai fac și asta, dar mai răruț că-i mai drăguț. Oricum, până să refac rețeta de care îți spuneam, am făcut o altă trăsnaie. Mi-a luat vreo 3 ore să îi găsesc titlul potrivit și încă nu sunt sigură că l-am nimerit, dar este vorba despre o bază făcută din aluat de cookies și acoperit cu cea mai ciocolatoasă negresă de când mă știu eu. E o nebunie ce bine se întrepătrund aromele de prăjiturele și negresă umedă și cu o ușoară crustă pe deasupra. Ăăă, am uitat să specific că merge și mână-n mână cu o cupă de înghețată. Ai citit? Ți-e poftă? Că eu mi-am cam gătat treaba pe aici atunci...
                                                                            


Ingrediente aluat pentru cookies:
100ml ulei
150g zahăr
1 ou
vanilie
200g făină
1 linguriță praf de copt
ciocolată tocată

Ingrediente negresa:
150g unt
150g zahăr
2 ouă
100g făină
4 linguri cacao
200g ciocolată
100ml frișcă lichidă
ciocolată tocată, pernițe Viva

        Cookies: Mixăm uleiul împreună cu oul și zahărul câteva minute.
        Adăugăm vanilia, făina, praful de copt și amestecăm cu ajutorul unei spatule.
        Punem ciocolata tocată. 


        Într-o tavă (de vreo 23x20cm) punem hârtia de copt pe care vom întinde aluatul pentru prăjiturele.
        Separat, pregătim negresa: Mixăm untul topit, zahărul și ouăle până când zahărul s-a topit.
        Într-un vas punem 200g ciocolată tocată și 100ml frișcă lichidă și topim ciocolata la cuptorul cu microunde (la sfârșitul rețetei de aici găsești exact pașii dacă nu ai mai topit ciocolata așa până acum).
        Turnăm ciocolata peste crema de ouă. Adăugăm făina, cacaua și amestecăm cu o spatulă.


        Turnăm aluatul peste cel de prăjiturele. Punem pe deasupra ciocolata tocată și pernițe Viva.


        Lăsăm prăjitura în cuptorul preîncălzit pentru aprox. 30 min, la început la foc mare, apoi reducem. Este gata în momentul în care este coaptă negresa pe deasupra, dar dacă apeși ușor să fie totuși moale. Secretul pentru o negresă ciocolatoasă este să nu o coci mult. Chiar dacă pare „nefăcută”, după ce se răcește complet va fi perfectă. Așadar, înainte să tai prăjitura, trebuie lăsată la răcit complet.





        

You Might Also Like

0 $type={blogger}