Prăjitură cu caise

         Ia loc și hai să-ți povestesc despre cum am ajuns să fac nebunia asta de prăjitură cu caise. Eram în vizită la niște prieteni care aveau un bebe și i-au dat să mănânce în fața mea griș cu lapte. De când mă știu mi-a fost întotdeauna poftă pe ce mănâncă bebelușii și, bineînțeles, mi se făcuse poftă pe griș. Am ajuns cu gândul imediat la prăjitura Albinița, a cărei creme se face cu griș cu lapte și unt. M-am frământat pe drum spre casă gândindu-mă ce prăjitură să fac. Unul din locurile mele preferate (al doilea știi tu care e, ha!) în care îmi pun gândurile în ordine este în mașina, când stau în dreapta, desigur! Când sunt șofer nu prea gândesc, ha! Am glumit... na și cum stăteam eu și priveam pe geam, mi-a venit în minte să fac o prăjitură cu blaturi cu cacao și caise. Habar n-am dacă există rețeta asta pe net sau nu, pentru că de câte ori am impresia că am inventat ceva și apoi am căutat pe net, exista deja de când lumea. Nimic nu-i nou sub soare... dar muulte lucruri sun absolut delicioase, cum ar fi și rețeta mea de astăzi!



Ingrediente blat (3 blaturi 35x25):

7 ouă
14 linguri zahăr
10 linguri făină
4 linguri cacao
1 plic praf de copt
esență de lămâie
700g caise

Ingrediente crema:
250g zahăr
350ml lapte
100g griș
200g unt


       Blat: Urmează să pregătim 3 blaturi, 2 mai subțiri și unul mai gros (cel cu caise va fi mai gros).
       Mixăm spumă tare albușurile cu puțină sare. Adăugăm zahărul și continuăm mixarea până când spuma stă băț.

       Punem gălbenușurile. Adăugăm făina, cacaua, praful de copt și esența de lămâie.
       Coacem separat primele două blaturi subțiri, în tava tapetată cu hârtie de copt și unsă cu puțin ulei.
       Caisele le înjumătățim și le așezăm cu fața în jos pe hârtia de copt unsă cu ulei. Presărăm o mână de zahăr și lăsăm caisele la cuptor, la foc mic, 10-12 minute.
       Peste caisele coapte punem restul de blat rămas și lăsăm la cuptor, la foc mediu, până când blatul trece testul cu scobitoarea. Nu am lăsat prea mult blatul la copt, am vrut să fie mai suculent, nu uscat.
       După ce s-a răcit, răsturnăm blatul cu caise pe un fund de lemn uns cu ulei, apoi dezlipim ușor foaia de copt de pe caise.
       Crema: Punem zahărul și laptele la fiert. Adăugăm grișul și lăsăm pe foc până când amestecul s-a îngroșat și fierbe.


      Lăsăm la răcit. Punem câte o lingură de unt peste griș și mixăm până când crema se spumează.

      Peste primul blat simplu punem jumătate din cremă, acoperim cu al doilea blat simplu, punem restul de cremă și acoperim cu blatul cu caise.
      Lăsăm prăjitura la rece peste noapte, apoi o savurăm la primele ore.

      



You Might Also Like

0 $type={blogger}