Prăjitură cu cafea

         Ai pregătit cafeaua? Cine zice că o cafea trebuie doar băută? Ce zici ca, după ce ți-ai băut porția de dimineață, să mai faci una și să o torni în blatul și crema celei mai cremoase prăjituri, pe care să o servești dupămasa, dacă ai răbdare, desigur! Zilele trecute am făcut o cafea delicioasă preparată cu produsele de la HOTSPOT COFFEE, cafea naturală, 100% arabica și am folosit pachetul HOTSPOT BLEND, dar tu îți poți alege alt model din gama lor de produse pe care le găsești aici.  După ce fiecare și-a consumat porția, am folosit cafeaua rămasă pentru prăjitură și a ieșit ceva demențial. Dacă ești mare fan cafelei, te încurajez să încerci separat rețeta pentru cafea, dar și să o adaugi în prăjitura noastră de astăzi. Sunt începătoare în ale cafelei, dar spune-mi, ție cum îți place cafeaua?


Ingrediente cafea:
120ml lapte
1 lingură miere
1 linguriță coajă de portocală
esență de rom
Cafea (eu am folosit-o pe cea de la HOTSPOT COFFEE)

Ingrediente blat (22cm):
3 ouă
4 gălbenușuri (ne rămân de la cremă)
5 linguri făină
6 linguri zahăr
4 linguri cacao
cafeaua preparată mai sus (aprox. 140 ml)
1 plic praf de copt

Ingrediente crema:
4 albușuri
150g zahăr
200g unt
6 lingurițe din cafeaua preparată mai sus


       Cafea: Pe foc mic am pus laptele, mierea, coaja de portocală și esența de rom. Am lăsat pe foc 2-3 minute, apoi am strecurat laptele (să nu rămână coaja de portocală).
        Separat, într-o ceașcă am pus o linguriță de cacao și am turnat cafeaua fierbinte preparată peste. Am folosit aparatul meu pentru făcut cafea și am spumat laptele. Am adaugat laptele peste cafea. Cantitatea de lapte pregătită este pentru mai multe porții de cafele, depinde cât lapte dorește fiecare. 
* Dacă îți este mai ușor, vezi aici cum am pregătit cafeaua.

        Blat:Mixăm albușurile spumă tare. Adăugăm zahărul și continuăm mixarea până când obținem o spumă tare.
        Adăugăm gălbenușurile și continuăm mixarea. Punem făina, praful de copt și cacaua. Amestecăm cu ajutorul unei spatule.
       Turnăm cafeaua și omogenizăm. 

       Turnăm blatul într-o tavă în care am pus hârtie de copt unsă cu puțin ulei. În cuptorul preîncălzit, vom lăsă blatul, la foc mic, până când s-a copt. Atenție, musai să încercați testul cu scobitoarea! În primele momente, blatul se va coace pe deasupra, dar înăuntru rămâne crud. Blatul este gata în momentul în care s-a copt și partea din mijloc (când scoți scobitoarea, să nu fie aluat crud), deși va rămâne puțin umed.

         Crema: Pe baie de aburi punem albușurile și zahărul și amestecăm din când în când, până când zahărul s-a topit complet.

         Mixăm amestecul pentru 8-10 minute, până când crema stă băț.

         Adăugăm untul moale, câte un cub și mixăm bine după fiecare adăugare. Nu trebuie așteptat prea mult între momentele adăugării untului. La un moment dat, vei avea impresia că s-a tăiat, dar continuă mixarea la viteză maximă, crema se va lega.
         Punem lingurițele de cafea și mai mixăm câteva minute.
           Peste blatul rece vom întinde crema, decorăm cu câteva boabe de cafea și presărăm cacao. Poftă bună!
        
  









You Might Also Like

0 $type={blogger}