Ciorbă de pui cu găluște de cașcaval

 

          Ba plouă, ba ninge, ba e frig, ba e cald... cert este că oricum ar fi afară, știu sigur ce bine ți-ar prinde o ciorbă caldă de pui, cu legume și găluște de cașcaval. Ai mai încercat combinația asta? Auzisem că nu e prea vestită... în caz că ești curios, te invit la masă!



Ingrediente galuste:
100g cașcaval
100g făină
100g unt
1 ou
sare, piper

Ingrediente ciorba:
1 piept de pui
1 morcov mare
1 ceapă mare
2,5 L apă
100g țelină (rădăcină)
sare, piper
pătrunjel proaspăt
375ml smântână lichidă
3 gălbenușuri
zeama de la o lămâie


         Găluște: Pregătim găluștele, deoarece trebuie să stea la rece jumătate de oră, timp în care ne ocupăm de prepararea ciorbei. Așadar, amestecăm făina, untul moale, oul, cașcavalul dat pe răzătoarea mică, sarea și piperul.
         Aluatul obținut îl înfoliem și îl lăsăm la frigider pentru 30 de minute.

        Ciorba: M-am pierdut puțin cu firea bag seamă și am cam uitat să fac poze la prepararea ciorbei, dar nu e mare filosofie! 
         Am pus pieptul de pui la fiert împreună cu morcovul, ceapa și țelina. Eu las legumele întregi, apoi, după ce sunt fierte, le mărunțesc cu ajutorul robotului de bucătărie. Se pot tăia însă legumele bucăți de la început și lăsate să fiarbă așa.
        După ce au fiert, am tăiat puiul în bucățele mici, iar legumele le-am mărunțit cu blenderul, cum am precizat si mai sus.
         Am pus puiul și legumele tăiate din nou în apa în care au fiert și am condimentat cu sare și piper.
        În timp ce lăsăm ciorba pe foc mic, scoatem aluatul din frigider, ne ungem mâinile cu puțin ulei și formăm găluștele.

       Punem găluștele în ciorbă și le lăsăm să fiarbă. Când sunt fierte, se vor ridica la suprafață.
       Printre găluște, am pus și puțin pătrunjel tocat.

        Separat, amestecăm smântâna lichidă, gălbenușurile și zeama de lămâie. 
        Oprim focul, lăsăm ciorba să se oprească din clocotit și turnăm acest amestec în ciorbă. Dacă lăsăm focul aprins când dregem ciorba, aceasta va continua să fiarbă și compoziția se va brânzifica.
       Am mai pus puțin pătrunjel pe deasupra și am servit imediat!







You Might Also Like

0 $type={blogger}