Cotlet de porc cu cartofi crocanți

          Doamne, câtă bucurie când e ziua mai lungă! Nu cred că știi cât stres îmi macină inima în fiecare iarnă în care lumina naturală dispare cât ai clipi și nu mai am cum să-mi pregătesc rețetele. Îți trebuie un cadru diferit, lumină naturală și multe nebunii ca să poți surprinde gustul adevărat al mâncării printr-o poză. Ei și degeaba mă apuc eu să gătesc ceva bun dacă nu reușesc să le fac și poze. Asta problemă în viață, să știi! Revenind, treaba cu lumina bună multe ore pe parcursul unei zile îți dă putere să muncești mai cu spor. Cred că e valabil în toate domeniile. Unde mai pui că de când  cu restricționarea circulației după ora 20, nu mă mai simt vinovată dacă stau să gătesc în loc să ies afară, ha! Și iată că am pregătit, liniștită și voioasă, cotlet de porc, învelit în bacon și cartofi super crocanți. Ce zici?


Ingrediente cotlet de porc:

550g cotlet de porc fără os

1 lingură dulceață de ceapă roșie de la Băcănia Bucovinei

2 linguri sos Barbecue
2 linguri Woksauce
puțin sos Worcestershire (aprox. 1 linguriță)
pastă de ardei iute
usturoi
sare, piper, cimbru
14 felii de bacon
mozzarella

Ingrediente cartofi:
4 cartofi
sare, piper
1 linguriță bicarbonat
rozmarin

             Cotlet de porc: Amestecăm într-un bol dulceața de ceapă roșie, cele trei sosuri, usturoiul pisat, condimentele și puțină pastă de ardei iute.

         Cotletul de porc îl tăiem felii mai subțiri. Scufundăm fiecare felie de carne în sosul de mai sus și apoi le punem direct în uleiul încins. Întoarcem carnea pe ambele părți, de mai multe ori. Am prăjit carnea cu tigaia acoperită.
* Le-am prăjit la foc relativ mare, să nu apuce sosurile să se împrăștie prea mult. Am stat cu ochii pe carne să nu se ardă.




         Învelim fiecare felie de carne prăjită în 2 felii de bacon.
        Așezăm carnea într-o tavă termorezistentă unsă cu unt și punem felii de mozzarella deasupra.
        Lăsăm tava în cuptorul preîncălzit, până când cașcavalul s-a topit.


            Cartofii:Îi curățăm de coajă și îi tăiem cuburi.
*Toți pașii de mai jos sunt importanți pentru a obține cartofi crocanți!
        Punem cartofii într-o oală cu apă (cât să-i acopere ) cu sare și bicarbonat. Punem cartofii la fiert câteva minute.  Nu vrem să fierbem de tot cartofii, ci doar să fie ușor moi (cât să poți introduce furculița în ei, dar nu să se desfacă și să se împrăștie).
          Strecurăm apa de pe cartofi și îi lăsăm la răcit într-o sită.

          Punem ulei peste ei, sare și piper. Îi împrăștiem într-o tavă cu hârtie de copt, lăsând spațiu între bucăți. Presărăm rozmarin și îi lăsăm la cuptor, la foc tare, până când devin rumeniți ( eu am pus sub tava cu cartofi tava de la cuptor, să nu-i ardă).

           Servim cotletul de porc alături de cartofii crocanți. Yummy!






You Might Also Like

0 $type={blogger}