Cuib de viespi

           „Cuibul de viespi”- rulourile cu nucă și miere, erau nelipsite în chioșcurile din curtea școlii. Întotdeauna abia așteptam pauza mare să merg să-mi cumpăr. Acum am zis să le mai aduc câteodată și pe acasă pe la noi. Mâncarea, bineînțeles, nu insectele! Am pregătit o rețetă care să nu fie nici prea dulce, nici prea seacă și să aibă și un blat pufos. Ne-au rămas câteva și 2-3 zile și tot moi erau. Nu cred că trebuie să le fac prea mare reclamă, cu siguranță a fost înnebunită toată lumea după ele în copilărie, așa-i?


Ingrediente aluat (25 buc.):
20g drojdie uscată (sau 40 proaspata)
2 lingurițe de zahăr
100ml apă caldă
2 linguri făină
250ml lapte călduț
200g zahăr
4 ouă
1kg făină
puțină sare

Ingrediente umplutura:
200g unt
5 linguri zahăr
200g nucă măcinată

Ingrediente sirop:
200ml lapte
4 linguri de zahăr
esență de vanilie

         Aluat: Drojdia, lingurițele de zahăr, apa și cele 2 linguri de făină se amestcă și se lasă deoparte 15 minute, până când drojdia se umflă.

          Separat, amestecăm laptele, zahărul și ouăle bătute. Se adaugă amestecul cu drojdie, făina și sarea. Se frământă un aluat elastic. Se lasă la dospit pentru o oră.

          Umplutura: Untul moale îl amestecăm cu cele 5 linguri de zahăr.
         Aluatul dospit îl împrățim în două bucăți pe care le întindem în foi subțiri.
          Ungem fiecare foaie cu unt și presărăm nucă. 

            Rulăm foile și tăiem bucăți mai late (din prima ruladă mi-au ieșit 12 bucăți, iar din a două 13).

           În tava cu hârtie de copt așezăm rulourile cu spațiu între ele. Am lăsat mult spațiu între ele, pentru că se vor umfla mult și la coacere și n-am vrut să se unească între ele. Le lăsăm deoparte, la loc cald, pentru 30 de minute.


         Am preîncălzit cuptorul la 180 de grade, apoi am introdus tava în cuptor. Nu mai știu exact câte minute le-am lăsat, undeva la 20min. Fii cu ochii pe ele și după ce au crescut și s-au rumenit ușor, reduci temperatura la 160 de grade și le însiropezi pe fiecare cu câte o lingură din laptele amestecat cu zahăr și vanilie și le mai lași în cuptor 5-6 minute.

           În momentul servirii, le-am uns cu puțină miere. A ieșit ceva divin!






You Might Also Like

0 $type={blogger}