Mămăligă cu sos alb și chiftele

 

        PREMIERĂ! Cred că pentru prima dată în viața vieților mele, am avut poftă pe mămăligă! Și nu doar că am avut poftă pe mămăligă, dar am și ales-o în detrimentul pastelor. Eiii, asta nu-i a bună! Sper că nu mi-a trecut de paste că nu putem trăi separate... Eu sunt mai bună cu ele și ele mai bune cu mine, nu se poate fără! Oricum, făcusem zilele trecute un sos alb cu chiftele și mă tot gândeam cu ce o fi mai bun lângă. Habar n-am cum, sub ce ironie a sorții, dar am ales să le fac cu mămăligă și a ieșit o mâncare pe cinste! 



Ingrediente chiftele:
500g carne tocată
1 ou
100g pesmet
1 ceapă tocată
sare, piper, cimbru, boia
usturoi
leuștean, busuioc

Ingrediente sos:
500ml smântână pentru gătit
usturoi
sare, piper, mărar
30g unt

Ingrediente mamaliga:
200g mălai
sare
1L apă


         Chiftele: Amestecăm bine toate ingredientele pentru chiftele.
         Cu mâinile înfăinate formăm biluțe micuțe. Nu-mi place să fac chiftele prea mari, pentru că nu se pătrund bine la prăjit și nu-mi place să le văd crude. 


        Secretul pentru a obține chiftele care să nu se desfacă în momentul prăjirii, este să aplatizați ușor chifteaua la început între palme, apoi, treptat, să o modelați ușor sub formă de bilă.
         Prăjim chiftelele în ulei încins care să ajungă până pe la mijlocul lor. Întoarcem chiftelele pentru a se prăji si pe cealaltă parte. Lăsăm chiftelele la scurs.

        Sosul: Punem untul la topit. Adăugăm usturoiul, sarea, piperul și mărarul. Lăsăm condimentele pe foc 2-3 minute.

        Turnăm smântâna pentru gătit, mai condimentăm daca este nevoie și lăsăm să dea câteva clocote.            Oprim focul și punem chiftelele peste.



    Mămăliga: Punem apa la fiert. Adăugăm în ploaie mălaiul și amestecăm continuu cu un tel.
    Când începe să se ingroașe și sa fiarbă mămăliga, reducem focul, pentru că va stropi.
     Continuăm să amestecăm des, timp în care mămăliga fierbe câteva minute. Este gata în mometul în care s-a îngroșat și devine foarte greu de amestecat.

          În formele de aluminiu unse cu unt turnăm mămăliga și lăsăm la răcit puțin.

         Scoatem mămăliga din forme, turnăm sosul și chiftelele peste și savurăm din plin!







You Might Also Like

1 $type={blogger}