Chiftele cu bacon


         
 Prima dată făcusem chiftele cu bacon sub forma unor aperitive pentru Revelion. Au trecut atât de repede și toți au fost încântați, așa că am zis să le refac și să-ți prezint rețeta și ție. Mi-a fost puțin sau poate mai mult foame când le-am pregătit, așa că am zis să le servesc lângă piure de cartofi și, apoi, mă gândisem că parcă ar fi cam uscat pentru o masă caldă. Și, din nou, gând la gând cu bucurie! Am făcut repede un sos pe care habar n-am cum să-l descriu, pot să spun doar că a fost fix ceea ce mai lipsea. A fost detaliul care face diferența,  cireașa de pe tort. Acum dacă mai gândesc mult, parcă mi-e poftă și pe un tort cu cireșe... Na bine, mă opresc deocamdată doar la ce am gătit azi și mai văd eu ce urmează...



Ingrediente chiftele (aprox. 18 buc.):
500g carne tocată de porc
1 ou
100g pesmet
1 cartof mic
sare, piper, boia
usturoi

Ingrediente sos de Soia:
2 linguri sos de Soia
2 linguri sos Worcestershire
1 lingura ulei de semințe de susan
2 linguri pastă de tomate
sare, piper
9-10 felii de bacon

Ingrediente sos servire:
50ml vin alb
60ml apă
usturoi
puțină zeamă de lămâie
busuioc, cimbru
2 lingurițe boia
1 lingură miere de albine
50g unt


         Chiftele: Amestecăm carnea tocată cu oul, pesmetul, cartoful curățat și dat pe răzătoare și condimentăm cu sare, piper, boia și usturoi.


        Punem puțin ulei în palmă și formăm bilele. La început, în timp ce modelăm, aplatizăm ușor carnea între palme, apoi răsucim carnea până când obținem o bilă potrivită.

       Tăvălim chiftelele prin făină și le prăjim în ulei încins.

        Sosul de Soia: Amestecăm într-un bol toate sosurile și condimentele. 
        Feliile de bacon le tăiem pe jumătate și îmbrăcăm fiecare chiftea cu bacon. Vom folosit câte o scobitoare pentru a stabiliza baconul pe chiftea.
        Turnăm cam o linguriță din sosul de Soia peste fiecare chiftea și lăsăm chiftele în cuptorul preîncălzit, pe hârtie de copt, pentru aprox. 15-20 de minute, la foc mediu.


        Sos pentru servire: Vom face sosul în tigaia în care am prăjit chiftelele, scurgând uleiul rămas, dar fără s-o spălăm.
        Punem vinul, apa și boiaua pe foc mic. Lăsăm 2 minute să fiarbă, apoi adăugăm usturoi, cimbru, busuioc și zeama de lămâie. Punem untul și amestecăm până când se topește. Mai punem aprox. 30ml apă și mai lăsăm pe foc 1-2 minute. 
         Stingem focul, punem mierea și amestecăm.


        Așezăm chiftelele lângă piureul de cartofi și turnăm puțin sos pentru servire. Se pierde din efect dacă torni prea mult sos și nu se mai simte gustul baconului. 
         Poftă bună!
         







You Might Also Like

0 $type={blogger}