Plăcintă cu spanac

        Îmi place spanacul, sincer, dar niciodată nu l-am mâncat gătit diferit în afară de spanacul clasic, cremos, cu lapte și ouă ochiuri, așa că m-am gândit să încerc și altceva. A ieșit o delicioasă plăcintă cu spanac. Dar ghici cum am ajuns la gândul cu spanac? Făcusem acum câteva zile acele chiftele cu bacon și când eram la cumpărături, mă gândeam că ar da bine în farfurie o frunză verde, pusă la mișto, ha! Nu am găsit decât spanac la caserolă. Am ajuns acasă și am folosit doar o frunză... aveam de ales între a arunca spanacul sau a-l folosi. Așa că am ales să mai cumpăr  trei caserole și să pregătesc o tartă potrivită pentru cină, ba chiar pusă și pachet pentru serviciu.



Ingrediente aluat (am folosit o tava de 22x31):
550g făină
300g unt moale
sare
150ml apă caldă

Ingrediente umplutura:
1 ceapă albă
1 ceapă roșie
4 căței de usturoi
350g spanac
100g unt
sare, piper
mozzarella

Ingrediente pentru crusta:
2 ouă
100ml smântână lichidă pentru gătit
sare, piper
semințe
pesmet

        Aluat: Amestecăm făina împreună cu untul moale și sare.
        Compoziția fărâmicioasă obținută o vom lega prin adăugarea apei. Frământăm până când obținem un aluat elastic și ușor lipicios.
        Înfoliem aluatul și îl lăsăm la frigider jumătate de oră.

      Umplutură: Punem untul la topit. Adăugăm usturoiul pisat și-l lăsăm pe foc 2 minute.
       Punem cepele tocate, sarea și piperul.

       Când s-au călit cepele, adăugăm spanacul. S-ar putea ca spanacul să pără prea mult și că va ieși din vas, dar își va pierde din volum când s-a gătit. Eu l-am acoperit cu un capac în primele minute.

      După ce spanacul și-a pierdut din volum, începem să amestecăm. Lăsăm spanacul pe foc mic 5-6 minute.

       Scurgem spanacul cu ajutorul unei strecurători. Spanacul va lăsa suc în plăcintă, așa că trebuie scurs bine.
       Împărțim aluatul în două părți: una mai mare și una mai mică. Partea mare o vom întinde cu ajutorul sucitorului și o vom așeza în tava unsă cu puțin unt. Înțepăm aluatul cu furculița în mai multe părți.


       Turnăm spanacul, punem mozzarella dată pe răzătoare și acoperim cu restul de aluat, întins și el. Înțepăm cu furculița și aluatul de deasupra.
        Amestecăm ouăle și smântâna cu puțină sare și piper.

        Turnăm compoziția de ouă peste tartă, presărăm o mână de pesmet și câteva semințe.


        Lăsăm tarta în cuptorul preîncălzit, la foc mic, pentru 40-45 de minute. Mie îmi plac tartele ușor crude, îmi place să fie moi și suculente, dar dacă vrei să obții o tartă mai coaptă și uscată, las-o în jur de o oră la cuptor, dar stai cu ochii pe ea!
       

        Poftă bună!


You Might Also Like

1 $type={blogger}