Găluște cu prune (fără cartofi)



           Astăzi facem găluște cu prune, varianta fără cartofi. Personal, deși îmi plac ambele variante, în ultimul timp mă declar un fan mai înfocat pentru cele făcute fără cartofi. În caz că vrei să vezi varianta și cu cartofi, click aici. Spor la treabă!


Ingrediente (25 buc):
600ml apă
6 linguri de ulei
sare
500g făină
2 ouă
25 prune mici
pesmet (aprox. 300g)
ulei (pentru prăjit pesmetul)


          Pentru tăvălirea găluștelor nu am un gramaj specific, pentru că depinde de fiecare cât pesmet își dorește să facă, de aceea eu am pus după ochi. Nouă ne plac cu mult pesmet și zahăr!
           Am pus uleiul la încins și apoi am turnat pesmetul amestecând cu un tel până când s-a rumenit. Am oprit focul și am pus zahăr pe deasupra.

          Punem într-o oală cu fund dublu apa, sarea, uleiul și lăsăm până când începe să fiarbă. Oprim focul și adăugăm făina amestecând energic. Nu-i nevoie sa omogenizăm perfect, o vom face după adăugarea ouălor. Lăsăm aluatul la răcit.

          După ce s-a răcit, punem ouăle și frământăm puțin cu mâna, până când aluatul s-a omogenizat frumos.

          Prunele le crestăm pe o parte pentru a scoate sâmburele.

          Luăm o bucată din aluat pe care o aplatizăm, așezăm pruna pe mijloc, presărăm puțin zahăr peste prună (suntem puțin cu capul, dar așa sunt cele mai bune!) și formăm o bilă din aluat.

          Într-o oală încăpătoare punem apa la fiert, iar când apa fierbe, adăugăm găluștele. Acestea sunt gata în momentul în care se ridică la suprafață.

          Le tăvălim prin pesmet și încercăm să nu mâncăm prea multe deodată!!










You Might Also Like

0 $type={blogger}